Pár zásad...

4. června 2012 v 15:14 | Nikoliet |  Tips
1. JEZTE SPRÁVNÉ POTRAVINY V PŘIMĚŘENÉM MNOŽSTVÍ!
Při sestavování jídelníčku vám bude nejlepším pomocníkem potravinová pyramida - viz. obrázek. U každé skupiny potravin je stanoveno množství, které byste měli denně sníst. Jednotkou množství je přesně definovaná porce.
2. JEZTE PRAVIDELNĚ!
Celkový energetický příjem si rozdělte do 5-6 porcí, to znamená 3 hlavní jídla, 2 svačiny a v případě hladu je možné zařadit i druhou večeři.
Jezte tedy v pravidelných intervalech ideálně po 2,5-3 hodinách, a to i v případě, že nemáte hlad.
3. JEZTE PESTŘE!
Máte k snídani již několik let rohlík s máslem, vaříte pouze několik oblíbených jídel a znáte jen točený salám? Pak věřte, že je tu značné riziko, že vám chybí celá řada důležitých látek (vápník, vitamín C a vláknina, zato často přebývá tuk). Věnujte více času přemýšlení o tom co si dáte třeba dnes večer k večeři.
4. DOSTATEČNĚ PIJTE!
Pitný režim je z hlediska zdravého životního stylu jedním z hlavních faktorů. Správný pitný režim totiž urychluje funkci metabolismu a odplavuje od padní látky z těla ven. Naopak nevhodný pitný režim způsobuje únavu, bolest hlavy,zatěžuje ledviny a trávicí soustavu
a mění cukry v tuky.
Jak si určit správné množství nápojů?
Svoji váhu vynásobte koeficientem pitného režimu 0,035 a výsledkem bude vaše doporučená denní dávka tekutin v litrech.
Například: 63 kg x 0,035 = 2,205 l, tzn. Že byste měl/a vypít 2,205 litru tekutin za den.


5. PŘIPRAVUJTE JÍDLO SPRÁVNĚ!


Způsobem, jakým jídlo tepelně upravujete, můžete hodně získat nebo ztratit. Je známé, že nejvhodnější tepelnou úpravou je vaření v páře, dušení a pečení bez tuku.
Nádobí Zepter umožňuje vařit bez vody - v páře. Tento postup je šetrný k vitamínům a minerálním látkám obsaženým v potravinách. Při běžném způsobu vaření totiž dochází ke značným ztrátám následkem vyluhování nebo dlouhého vaření. Potraviny uvařené v páře (brambory, zelenina, apod.) si naopak uchovávají vitamíny a minerály ve značném množství, dobře vypadají i chutnají.
Nádobí Zepter umožňuje připravovat jídla bez tuku, aniž by došlo k jejich připalování. Stačí jen dodržet správný technologický postup. Tím, že k připravovanému pokrmu není přidání tuk, se významně sníží jeho výsledná energetická hodnota. Takovou změnou způsobu tepelné přípravy pokrmů ušetříte za týden množství energie, které přispěje k přirozené redukci vaší hmotnosti. Omezení příjmu tuků má velký význam nejen pro ty, kteří mají pár kilogramů navíc nebo se léčí s vysokou hladinou krevních tuků, ale i pro diabetiky.
A jak je možné, že jídlo lze v nádobí Zepter připravit bez tuku a vody? O tom více zde.
6. UCHOVÁVEJTE POTRAVINY SPRÁVNĚ!
Během skladování a zpracování potravin dochází k celé řadě pochodů, které mohou mít za následek zhoršení kvality potravin nebo dokonce jejich kažení. Výsledkem je zápach, změny barvy a konzistence potravin, snížení nutriční hodnoty potravin a vysoké riziko vzniku onemocnění z potravin. Optimálním způsobem uchovávání potravin je vakuové balení, kdy je omezen přístup kyslíku.
Vacky od společnosti Zepter je patentovaný vakuový systém, který je na celém světě používán k uchovávání čerstvých potravin a uvařených pokrmů. VacSy dokáže zachovat jejich přirozené vlastnosti a vitaminy, a to až pětkrát déle.

7. PRAVIDELNĚ SE HÝBEJTE!
Pravidelná pohybová aktivita přináší mnohé výhody. Zlepšuje pohybové dovednosti a zvyšuje fyzickou zdatnost, snižuje krevní tlak, hladinu cholesterolu a tuků v krvi, u diabetiků pomáhá snižovat hodnoty krevního cukru. Pravidelná pohybová aktivita je také nejlepším a nejlevnějším antidepresivem a lékem na úzkost. Pohybu byste se měli věnovat alespoň 5x týdně po dobu 30 minut, přičemž stačí procházka ve svižném tempu.
Podrobněji o 7 tipech pro vaše zdraví na www.zepterclub.cz


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama