3 typy diet, které opravdu fungují

12. června 2012 v 20:43 | Nikoliet
Dělená strava: Patří k nejoblíbenějším
O co jde: Jedna z nejoblíbenějších. Potraviny se dělí do tří skupin - na sacharidové (obiloviny, některé druhy ovoce a zeleniny), bílkovinné (maso a masné výrobky) a neutrální potraviny (tuky a mléčné výrobky).
2F_101772089Princip hubnutí: Zatímco při trávení bílkovinných potravin je potřeba kyselého prostředí, při trávení sacharidových potravin je tomu naopak. Proto by se měly konzumovat odděleně. Jinak se netráví optimálně. Neutrální potraviny můžete jíst samotné nebo je libovolně kombinovat s bílkovinnými i sacharidovými. Ideální střídání bílkovin a sacharidů je po dnech a na serverech věnovaných dělené stravě najdete řadu receptů, jak správně vařit.


Breussova dieta: Místo jídla pijte zeleninové šťávy
O co jde: Původně vznikla pro nemocné rakovinou, dnes se ale používá i jako detoxikační nebo odtučňovací dieta.
Princip hubnutí: Originální Breussova metoda trvá 42 dní, během nichž se tělo absolutně očistí. Dnes už se používá spíš jen jako pročištění na jeden až dva dny v týdnu, protože dvaačtyřicetidenní půst je přeci jen moc. Jídlo je během dietního dne nahrazeno zeleninovými šťávami a bylinkovými čaji. V praxi to znamená, že když nebudete nic jíst, budete mít jen velmi málo energie. Proto se v těchto dnech doporučuje příliš nesportovat, aby nedošlo ke kolapsu organismu.
Neznamená to ale, že si lehnete na gauč a nebudete nic dělat! To byste se totiž nejspíš zbláznily touhou po jídle. Je potřeba i nadále zachovat normální denní režim. Při jakémkoliv hubnutí je potřeba pít dostatek tekutin a přijímat minerály a vlákninu, což je u této diety vlastně jejím základem. Pokud kouříte a cigaret se nehodláte vzdát, na tuhle dietu rovnou zapomeňte, není pak účinná.
Pozor! Vzhledem k tomu, že se nejí vůbec nic, nejspíš budete trpět návaly nepřekonatelného hladu, a to může být značně deprimující. Dalším rizikem je ospalost, únava a celkově špatná nálada. Je důležité, abyste si takto lehký den ordinovala opravdu jen jeden, maximálně dva v týdnu.
Tip: Pokud si nedovedete představit celý den opravdu vůbec nic nesníst nebo máte malé děti či aktivní zaměstnání, přidejte zeleninové šťávy do svého jídelníčku třeba místo jednoho velkého jídla. Hned vám bude lépe!

4F_1065628662Intervalová dieta: Tělo si ani nevšimne, že hubne

O co jde: Vyhlášenými tlouštíky jsou Američané a právě odtud přichází intervalová dieta. V té se střídají různě dlouhé odtučňovací fáze s fázemi, kdy se jíst může. Tento princip se i podle odborníků poměrně dobře dodržuje - jednou za čas se totiž můžete pořádně najíst, aniž byste dietní systém porušily a došlo tak k dalšímu jojo efektu.
Princip hubnutí: Intervalová dieta má tři odtučňovací fáze, tří, pěti a desetidenní, během kterých by váš energetický příjem neměl přesahovat 1200 kcal denně. Mezi nimi je vždy pět dní pauza, takže tělo si ani nestačí všimnout, že mu něco neposkytujete, a nebude tak trpět návaly hladu a spínat nouzový režim známý od hladovějících diet. Jakmile tělu něco chybí, má tendence přeměnit každou možnou kalorii na tukový polštářek.
TŘI FÁZE DIETY
První fáze - tři dny: Je potřeba přijímat hlavně bioaktivní látky, ty najdete třeba v zelené a červené zelenině (salát, řepa) a v ovoci s vysokým obsahem draslíku (banány, ananas).
Druhá fáze - pět dní: Konzumuje se hlavně zelenina, ovoce, tofu a rýže. Důležitý je i pitný režim, doporučuje se pít syrovátku, která je bohatá na minerály. V této fázi se zrychluje látková přeměna.
Třetí fáze - deset dní: V tomto období je nejdůležitější odbourat tuky a přijímat co nejvíce vitaminu C ze zeleniny a ovoce (černý rybíz, maliny a angrešt, červená paprika).
Během cca dvou měsíců, kdy budete fáze opakovat, by se měla váha stabilizovat, a když dietu nebudete porušovat (ani zde není vhodné dávat si v pětidenních přestávkách bůček), tak by výsledná váha měla zůstat.
Pozor! I zde jsou rizika. Tato dieta patří stejně jako většina ostatních k těm deficitním, tedy těm, které denní příjem energie minimalizují na 1200 kcal (5000 kJ) denně. Podle odborníků to je nejnižší možná hranice. Takže se nesnažte jíst ještě méně, nebo to s vaším zdravím nedopadne dobře.

zdroj: prozeny.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jsem tu! x)

Jsem tu! x)

Komentáře

1 Merr* Merr* | Web | 13. června 2012 v 16:22 | Reagovat

ta poslední se mi docela líbí a ta druhá.. no pít jen zeleninovou šťávu to bych fakt nevydržela :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama